חנאן אבו חוסיין / נוואל אל־סעדאווי

חנאן אבו חוסיין / נוואל אל־סעדאווי

חנאן אבו חוסיין

נולדה באום אל-פאחם, 1972
חיה ויוצרת בירושלים

חנאן אבו חוסיין יוצרת מחווה לנוואל אל־סעדאווי, שכתביה ורעיונותיה השפיעו עליה עמוקות ואף חלחלו לעבודתה. המיצב שלה בנוי מיציקות סכינים, והוא עוסק ברצח על רקע כבוד המשפחה ובמילת נשים - נושאים מרכזיים בכתיבתה ובפעילותה של אל-סעדאווי.


נוואל אל־סעדאווי

נולדה במצרים, 1931
חיה בקהיר

במרכז פעילותה של נוואל אל־סעדאווי - סופרת, רופאה ופסיכיאטרית מצרית - עומדת התנגדותה למנהג מילת הנשים הנפוץ בעולם הערבי ובאפריקה. אל־סעדאווי, פמיניסטית ופורצת דרך במאבק לשחרור האישה במצרים ובעולם הערבי כולו, פירסמה יותר מ-40 ספרים ופעלה כעורכת וככותבת בכמה כתבי עת. היא המייסדת והנשיאה של הארגון הערבי לסולידריות נשית ושל ארגונים נוספים הפועלים לקידום זכויות נשים ואדם בעולם הערבי. על פעילותה זכתה בפרסים רבים.

אל־סעדאווי סיימה לימודי רפואה ב-1955 והתוודעה לסבלן של הנשים במצרים דרך עבודתה כרופאה. היא עסקה בפעילות ציבורית ומילאה תפקידים בכירים ברשויות הבריאות והתרבות במצרים. ב־1981, בתקופת משטרו של אנואר סאדאת, נאסרה בשל פעילותה הפוליטית, וכשהשתחררה נאלצה לעזוב את מצרים בגלל איומים על חייה מצד קיצונים איסלאמיים. היא חזרה למצרים בזמן מהפכת כיכר תחריר וחידשה את פעילותה הפוליטית.