ג'ניפר בר לב / באפי קוטלת הערפדים

ג'ניפר בר לב / באפי קוטלת הערפדים

ג'ניפר בר לב

נולדה בוושינגטון הבירה, ארה"ב, 1948
חיה ויוצרת בתל אביב

בעבודותיה עוסקת בר לב בדמויות של נשים מתרבויות ומתקופות שונות, מחייה האישיים ומהזירה הציבורית. לעולם האמנות הישראלי הביאה בר לב מקורות השראה וכן סדר יום פמיניסטי, שמקורם בתרבות האמריקאית שגדלה בה.


באפי קוטלת הערפדים

באפי היא הדמות הראשית בסדרת הטלוויזיה האמריקאית "באפי קוטלת הערפדים", ששודרה במשך שבע עונות, מ-1997 עד 2003, וזכתה להצלחה רבה, גם מחוץ לארה"ב. הסדרה עוקבת אחרי דמותה של באפי אן סמרס, נערה בת 15, האחרונה בשושלת של נשים צעירות הידועות כ"מחסלות". כקודמותיה, גם באפי נבחרה בידי הגורל להילחם בערפדים, שדים וכוחות אפלים אחרים, והיא עושה זאת ברגשות מעורבים, בעזרת יכולת גופנית על-טבעית וקצת עזרה מידידים. בניגוד לתדמית הקשוחה של מחסלת, לבאפי יש עולם רגשי טעוּן, הכולל ייסורי אהבה לערפד בשם אנג'ל.
ב-2001 נוסד בארה"ב כתב-העת "Slayage" (קטילה) שיוחד למחקרים על באפי, וב-2010 נוספה לו תת-כותרת "ביטאון האגודה ללימודי ויידון" - ג'וס ויידון הוא יוצר הסדרה וכן סדרות וסרטים נוספים. הארגון מקיים כנסים דו-שנתיים, ובכנס שנערך ב-2010 באוניברסיטה בפלורידה נשאה ג'ניפר בר לב הרצאה ובה הסבירה את הסכסוך הישראלי-פלסטיני דרך עולם המושגים של באפי. ההרצאה הסתיימה כך: "השטח היהודי-פלסטיני הוא מקום מסובך מאוד, מבלבלף שקשה לחיות בו. כאשר אנשים שואלים אותי: 'אם קשה כל כך לחיות שם, למה את נשארת?' תשובתי היא, במילותיו של ספייק [מגיבורי הסדרה]: 'אני רוצה לראות מה יהיה בסוף.' "