דרורה דומיני / שחקניות כדורעף

דרורה דומיני / שחקניות כדורעף

דרורה דומיני

נולדה בקיבוץ מרחביה, 1950
חיה ויוצרת בתל אביב

מאז 2004 דרורה דומיני רושמת דמויות של שחקניות כדורעף המבוססות על תצלומי האתר הרשמי של ההתאחדות העולמית לכדורעף. מתוך התצלומים דומיני מבודדת בדרך כלל שחקנית אחת, ובכך מפקיעה אותה מהאתוס הקבוצתי. צלמי הספורט (גברים) מתמקדים בדרך כלל בהתקפות ובחסימות, וככל שאיכות הצילום משתפרת והרזולוציה גדלה, מבטם מאפשר התמקדות פולשנית וחודרנית יותר לגופן של השחקניות הצעירות. מעשה הרישום של דומיני משיב לשחקניות את נשיותן ועצמיותן - היא מתמקדת בכל ריס, עגיל, סרט או סיכת שיער, ומציגה דימויים מעודנים של נשים אתלטיות ונשיות.
השמות שהיא מעניקה לשחקניות, המעוגנים במיתולוגיה הנוצרית או הקלסית, הופכים אותן ל"גדולות מהחיים". חמש השחקניות של נבחרת איטליה מייצרות סצנה נדירה של קבוצתיות המרפררת לאקסטזה הדתית נוסח תרזה הקדושה ולודוביקה המבורכת של ברניני; השליחוֹת והמצילה מנציחות רגעי גבורה עילאיים; פביאנה מנבחרת קובה, תמירה וגבוהת קומה, מחזיקה בכדור בשיא הריכוז, כמו אטלס הנושא על גבו את כדור הארץ; ופנתרה היא גיבורה נשית שמאפייניה בה־בעת עכשוויים ועל־זמניים.


שחקניות כדורעף

בצעירותה שיחקה דרורה דומיני בנבחרת כדורעף נשים של ישראל. בגלל אופיו הקבוצתי במובהק של המשחק, כדורעף היה ספורט מקובל בתנועה הקיבוצית, וכבת קיבוץ דומיני התוודעה אליו בילדותה.