אפרת קליפשטיין / האסופית

אפרת קליפשטיין / האסופית

אפרת קליפשטיין

נולדה בתל אביב, 1971
חיה ויוצרת בגבעתיים

לאפרת קליפשטיין האסופית היא דמות מלאת קסם ועוצמה, הפועלת בעולם של טבע וחופש, ואינה חוששת להאמין בחלומותיה, גם אם הדרך להגשמתם נוגעת בכאב. העבודה שהיא מציגה מבוססת על דימויי ארמונות פלאיים ומופלאים, שהיא אוספת ממקורות שונים - מבנים אמיתיים, שנראים כאילו יצאו מהפנטזיות של אן שרלי.


האסופית

מנומשת, כתומת שיער, חמת מזג וחולמנית, אן שרלי היא אחת הילדות המקסימות בתולדות הספרות. היא מגיעה לחווה של מתיו ומרילה בטעות, במקום הנער היתום שרצו לאמץ, אבל כובשת את ליבם ונשארת בביתם, ממש כפי שכבשה את ליבן של מליוני נערות ברחבי העולם שקראו על עלילותיה. אי אפשר לשכוח את העלבון שאחז בה, ואת תוצאותיו הפרועות והמרגשות, כשגילברט, הנער שאן אוהבת-שונאת מצביע על שערה הכתום וקורא בלגלוג: גזרים!
הסופרת הקנדית לוסי מוד מונטגומרי פרסמה את הספר הראשון על אן שרלי ב-1908, והוא תורגם לעברית בכותרת האסופית. בהמשך פרסמה עוד שבעה ספרים, שבמרכזם עמדה דמותה המלבבת של אן, מילדותה ועד בגרותה. בספריה האחרונים היא מובילה את האסופית, למרבה האכזבה, אל מרכזה של הנורמה החברתית, והופכת אותה לעקרת בית, אם לששה ילדים, שחייה סובבים סביב הקריירה של בעלה. הספרים עוּבּדו לסדרת טלוויזיה, והבית שאן גדלה בו, כביכול, והגשר שהתנשקה עליו עם אהובה גילברט, באי הנסיך אדוארד בקנדה, הפכו לאתר תיירות.