רונית שני / דרור עמית ואנט מסאז'ה

רונית שני / דרור עמית ואנט מסאז'ה

רונית שני

נולדה בחיפה, 1950
חיה ויוצרת בתל אביב

רונית שני מאמצת את נראוּת עבודתה של אנט מסאז'ה, אשר מרתקת אותה זה שנים, ומשלבת בינה לבין עבודתה ודמותה של אחותה, דרור עמית. על הקירות היא תולה תצלומים שצילמה אחותה ומילים שכתבה החוזרות על עצמן ומציבה לצידם תצלומים, ציורים קטנים וטקסט שלה-עצמה. המכלול מתחבר למיצב אחד, עדין ובה־בעת רווי תחושת מחנק וכובד, המתיך לתוכו עקבות יצירה של 3נשים.


דרור עמית

1944 חיפה
2012 רמת גן

דרור עמית (אחותה של רונית שני) נולדה וגדלה בחיפה. היא סיימה לימודי תואר שני בכימיה בטכניון ועבדה כתועמלנית רפואית. הייתה גרושה ואם לבן. משנות ה-20 לחייה אובחן אצלה דיכאון, ומאז טופלה בכדורים. היא המשיכה לעבוד ולגדל את בנה. כחובבת צילום הרבתה לצלם את העציצים שגידלה בביתה, שהיו אחת מאהבותיה הגדולות. במקביל ניסתה, מסיבות אחרות, לצלם את השכן - המאיים עליה -כשהוא בגינת הבית, ביום או בלילה. באוגוסט 2012, אחרי ששוחררה מאשפוז נפשי של כמה חודשים, נמצאה מתה בדירתה.


אנט מסאז'ה

נולדה בצרפת, 1943
חיה ויוצרת במלקוף, צרפת

אנט מסאז'ה היא מהאמניות החשובות הפועלות בצרפת מאז שנות ה-70 של המאה ה-20. היא מזוהה בעיקר עם פיסול רך דמוי חיות בד וצעצועים, ועם מיצבים גדולי־ממדים שרוחשת בהם תנועה חושנית ומסתורית. היצורים שהיא בוראת תוך שימוש בטכניקות כמו תפירה וסריגה נדמים כאילו נשלפו מסיפורי ילדים, ובהתאם - הם מצחיקים ומפלצתיים בעת ובעונה אחת. לעיתים היא משתמשת בקירות שלמים והופכת אותם למעין מצע למעשה רקמה המורכב ממילים ומתצלומים. הטקסטים הכתובים על הקיר נדמים לשורות נמלים היוצרות מסלול הליכה, כתיבה וסיפור־חיים.