נעמה צבר / לילה

נעמה צבר / לילה

נעמה צבר

נולדה ברחובות, 1982
חיה ויוצרת בניו יורק

בגוף עבודות חדש, נעמה צבר חוזרת לעבוד עם סרט הגאפר הדביק, המשמש לקיבוע חוטי חשמל לרצפת הבמה. עבודתה הפיסולית מתחילה ברגע שההופעה מסתיימת: כשכלי הנגינה מוּרדים מהבמה ורק הכבלים נשארים על הרצפה, צבר עולה על הבמה, מכסה את כל המשטח בסרטי גאפר, ואחר כך מקלפת את קליפת הגאפר עם עקבות חוטי החשמל המוטמעים בה. התבליט השחור שנוצר הוא מעין זיכרון חומרי של ההופעה, אשר מבקש לשמר את הטריוּת והרעננוּת של המופע, עוד בטרם עוּבד, הוּטמע ואוּכל במסגרות של זיכרון ושל היררכיה יצירתית-תרבותית.
המוזיקה, הקצב, התנועה, האנרגיה של המופע - כל אלה מוּכלים בתוך קליפת הבמה השחורה. סרטי הגאפר השחורים המוצגים כאן קולפו מהבמה של מועדון "הצימר" בתל אביב, שם הופיעה להקת "לילה". כאקט של מחווה בחרה צבר בלהקה חדשה, צעירה ממנה, ולמעשה בהיפוך של מאזני הכוח. המחווה שלה היא לא לדמות מבוגרת יותר שהייתה לה מקור השראה, אלא לעצם הצעירוּת הפריכה, רגע לפני שהיא מתקבעת, מקוטלגת ומוגדרת בתוך מערך תרבותי.


לילה

מיה פרי, נולדה בניו יורק, 1994
אבישג כהן-רודריגז, נולדה בכפר סבא, 1994
חיות ויוצרות בתל אביב

ציר מרכזי בעבודותיה של נעמה צבר מחבר בין שני העולמות שהיא פועלת בהם - אמנות ומוזיקה. עבודתה בתערוכה היא מחווה ללהקה הצעירה "לילה", הפועלת מאז נובמבר 2012 וחברותיה הן מיה פרי (תופים ושירה) ואבישג כהן-רודריגז (גיטרה וקולות רקע), בנות 19. את הלהקה הראשונה שלהן הקימו פרי וכהן-רודריגז כשהיו בנות 13, ומאז הן מנגנות יחד בהרכבים שונים.