קבוצת ברביזון החדש

קבוצת ברביזון החדש

קבוצת ברביזון החדש

נטליה זורבוב

נולדה במוסקבה, רוסיה, 1975
עלתה לישראל ב-2004
חיה ויוצרת בתל אביב

אסיה לוקין

נולדה בלנינגרד, רוסיה, 1975
עלתה לישראל ב-1990
חיה ויוצרת בירושלים

אנה לוקשבסקי

נולדה בווילנה, ליטא, 1975
עלתה לישראל ב-1995
חיה ויוצרת בחיפה

זויה צ'רקסקי

נולדה בקייב, אוקראינה, 1979
עלתה לישראל ב-1991
חיה ויוצרת בתל אביב

אולגה קונדינה

נולדה בירוואן, ארמניה, 1965
עלתה לישראל ב-1991
חיה ויוצרת בראש פינה

בקבוצת "ברביזון החדש" חמש אמניות, שהתחנכו באקדמיות לאמנות בברית־המועצות לשעבר, ומאוחר יותר למדו בישראל ובאירופה. הן הגיעו מכיווני עשייה שונים לציור מתוך התבוננות (מלבד אולגה קונדינה, שמאז ומתמיד ציירה כך). החזרה אל הציור המסורתי נבעה מאכזבתן ממהלכי האמנות העכשוויים הנתונים, בעיניהן, לרפלקסיביות אינסופית, ומתוך רצון להבין ולשקף את המציאות.
השם "ברביזון החדש" מתייחס לקבוצת ברביזון הצרפתית, שפעלה בראשית המאה ה-19, וצייריה חרתו על דגלם יציאה מהסטודיו וציור בטבע מתוך התבוננות. ציירות "ברביזון החדש" יוצאות אף הן לצייר בחוץ, אך את מקום הטבע מחליפה עבורן העיר הישראלית. הן מציירות ברחוב במשך כמה שעות ומתמקדות בדמויות ובהתרחשויות שונות, מתוך כוונה לשקף את רוח התקופה דרך שפה ציורית התואמת למראות העיר.
הצגתה של הקבוצה בתערוכה זו משקפת היבט חשוב של ארוחת הערב החגיגית של ג'ודי שיקגו, והוא עצם שיתוף הפעולה בין יוצרים. בשנים האחרונות, התופעה של קבוצות אמנים המתאגדות יחד למטרות יצירה ופעולה משותפות נעשית יותר ויותר נוכחת. מבין כל הקבוצות הפועלות בישראל, "ברביזון החדש" היא הקבוצה בעלת האפיונים המובחנים ביותר: נשים, ממדינות ברית־המועצות לשעבר ובעלות סדר־יום אמנותי מוגדר.